شما می‌دانید که این جنگ بین ایران و بعثیان عراق جنگ بین اسلام و کفر و قرآن کریم و الحاد است از این جهت بر همه شما و ما مسلمانان جهان لازم است که از اسلام عزیز و قرآن کریم دفاع کنیم و این خیانتکاران را به جهنم بفرستیم. شما برادران ارتشی و غیرارتشی و همه قوای مسلح... از شیطان‌های بزرگ و کوچک نهراسید و برای دفاع از اسلام  و کشورهای اسلامی بپا خیزید. خداوند با شماست. برکات جنگ در 8 سال دفاع مقدس هر روز ما در جنگ برکاتی داشته‌ایم که در همه صحنه‌ها از آن بهره جسته‌ایم. ما انقلابمان را در جنگ به جهان صادر نموده‌ایم ما مظلومیت خویش و ستم متجاوزان را در جنگ ثابت نمو
وقتی امام خمینی (ره) در مقام فرماندهی کل قوا بر لزوم شکسته شدن حصر آبادان تأکید کردند ماشین پیشروی ایران در مسیر بازپس گیری مناطق اشغالی شروع به حرکت کرد. پس از عملیات ثامن الائمه که به محاصره آبادان پایان داد در عملیات طریق القدس رزمندگان اسلام بستان را آزاد کردند. دهلاویه ، غرب شوش و دزفول در عملیات بزرگ فتح المبین آزاد شد و در نقطه اوج پیروزی ها در عملیات بیت المقدس خرمشهر نیز آزاد گشت. همه این عملیات ها به صورت مشترک و هماهنگ میان نیروهای ارتش و سپاه اعم از زمینی و هوایی اجرا می شد.... این مقاله با نگاهی مستند و مستدل به دوران دفاع مقدس سعی در بررسی مساله جنگ و صلح از دیدگاه امام خمینی در
پیش فرض مقاله پیشرو این است که حضرت امام از جهت تئوری و عمل از پیشتازان فرهنگ جهاد و شهادت می باشد.این مقاله در پی بررسی مبانی جهان شناسی،انسان شناسی،فقهی جهاد وشهادت در اندیشه امام از یک سو،تاثیر آن در همبستگی و نشاط اجتماعی از سوی دیگر و غایت آن از سوی سوم می باشد. و به.جهان شناسی فرهنگ جهاد، توحیدی» ازاوئی و سوی اوئی« است. مجاهد در سفرچهارم از مراحل سلوک الی الله است، با انجام تکلیف اجتماعی و تاریخی راه بازگشت بشر به سوی خدا را باز می کند. فرهنگ جهاد ،از نظر هستی شناختی صعود الی الله ،سیر راه از ملک به ملکوت از نظر طبیعت به مقام قرب و نیل به »عند ربهم یرزقون « است ،ا
آن ها غافل گیرانه به ما هجوم آوردند و از دریا و زمین و هوا به ما حمله کردند و مقدار زیادی از کشور ما را تصرف نمودند و به خرابی و قتل و غارت شهرهای ما و ملت مظلوم ما پرداختند که این نیز از اسباب بزرگ برای رعب و وحشت ما و آرامش و سکون برای مهاجمین به کشور ما بود. آیا آن چه خداوند تعالی می فرماید: «وَقَدَفَ فی قُلوُبِهِمُ الرُّعبَ فَریقاً تَقتُلُونَ وَ تَاسِروُنَ فَریقا» مصداق ظاهرش در فتح مبین متحقق نیست؟ آیا آیه «هوالذی انزل اسکینه فی قلوب المومنین» مصداق ظاهرش رزمندگان این جبهه نیست؟ مگر آن چه در صدر اسلام واقع شد و موجب فتح لشکر اسلام گردید جز این ها بود؟ آیا در ظرف یک
ما تحت رهبرى پیغمبر اسلام این دو کلمه را مى‏خواهیم اجرا کنیم نه ظالم باشیم و نه مظلوم . ما در طول تاریخ مظلوم بودیم، از همه جهات مظلوم بودیم، و ما امروز مى‏خواهیم که مظلوم نباشیم و ظالم هم نباشیم. ما تعدى به هیچ کشورى، به واسطه دستورى که به ما رسیده است از اسلام نخواهیم کرد و تجاوز به هیچ فردى نخواهیم کرد و نباید بکنیم و تجاوز به هیچ کشورى نخواهیم کرد و نباید بکنیم لکن از تجاوز دیگران هم باید جلوگیرى کنیم و مردم ما امروز از زن و مرد، صغیر و کبیر عازم این هستند که در مقابل تجاوزهائى که تا کنون به آنها شده است و امروز جلوگیرى شده است بایستند و جان خودشان را فداى آزادى و استقلال و فداى بی
      تفاوت جنگ ما با دیگرانتقدس دفاع مقدس مدیون هدایت آن پیر و مرادی است که در تمام حیات خویش جز به رای خداوند نیندیشید. کلام نورانی او دیروز، امروز و فردا راهنمای جویندگان حقیقت بوده، هست وخواهد بود.دشمن های ما می خواهند برای دنیا بزنند، شما برای خدا می خواهید جنگ بکنید، یا نهضت تان برای خدا بوده است، آن ها برای دنیا بوده، این دو تا فرق دارند. فرق بین این دو تا خیلی زیاد است که یک دسته ای برای خدا قیام کنند، یک دسته ای برای دنیا. آن که برای دنیاست تا ببیند شاید دنیایش متزلزل می شود، فرار می کند. آن که برای خداست، تا آخر هم فرار نمی کند.* بیانات امام در جمع دانش آموزان نها
X